CHPنوعی فناوری بازیابی انرژی اتلافی است که با کمک این سیستم می­توان همزمان گرما و الکتریسیته تولید کرد. سیستم های CHP می توانند در یک ساختمان و یا در کنار تجهیزات دیگر قرار داشته باشد یا به عنوان یک منبع تامین کننده انرژی اصلی شناخته شوند. این نوع سیستم ها معمولا در مکان هایی که نیاز همزمان به گرما و الکتریسیته دارند قرار می گیرد.

بطور معمول انرژی مورد نیاز برای تولید برق در قالب گرما در نیروگاه ها اتلاف و وارد اتمسفر می شود. در این فرآیند پس از تولید برق، حرارت تولید شده و گرمایی که اتلاف می­شود بصورت بخار داغ یا گازهای اگزوز بازیافت شده و بصورت انرژی گرمایشی برای مصارفی مانند گرم کردن آب، گرم کردن و یا خنک کردن محیط و یا مصارف صنعتی استفاده می گردد. بدین ترتیب در سیستم­های CHP‌ تلفات ناشی از توزيع و انتشار انرژی را نخواهيم داشت و می­توان بهره وری بالای ۸۰ درصد را از تولید انرژی بدست آورد که در مقایسه با فناوری های متعارف با بهره وری ۴۰ الی ۵۰ درصد بسیار مناسب می باشد.

در سیستم­هایCHP نصب نیروی ایران از بخار تولید شده برای راه اندازی توربین و روشن کردن ژنراتور استفاده می­شود و در ادامه بخاری که از توربین خارج می­شود می­تواند جهت تولید انرژی گرمایی مفید استفاده شود.

شرکت نصب نیروی ایران به عنوان اولین تولید کننده توربین­های بخار در ایران یکی از مطرح ترین تولیدکنندگان سیستم‌هایCHP توربین بخار و بازیاب گرمای اتلافی در ایران است که با بهره­گیری از 30 سال تجربه خود در این صنعت به عنوان پیشتاز شرکت­های تولید کننده سیستم های بازیاب گرمای اتلافی با فناوری و قابلیت اطمینان بالا در ایران می­باشد.

چطور میتوانیم به شما کمک کنیم؟

برای یافتن بهترین راه حل با متخصصان ما صحبت کنید